måndag 6 mars 2017

LITE UPPDATERINGAR



Herrens Frid, alla kära läsare av Marana,ta!

Nu växlar dagarna mellan Vår och Vinter,
men man längtar verkligen efter Vår nu...
I lördags var vi ute på Vårpromenad
och såg att ett Svanpar har slagit sig ner
på sjön Hillen här.



I morse såg det ut så här utanför Köksdörren,
det blåser en iskall vind dessutom... 
           


Då kanske det blir skönare för yngste sonen John
som inom lite drygt två veckor får följa med
Maranataförsamlingen ut på missionsfältet
i Dominikanska Republiken,
Vi beder för resan och är så glada för hans skull!


       
"Här växlar det av dagar, år
av Vinter, Sommar, Höst och Vår.
Men Jesus är Densamme än,
förblir och är vår bäste vän.
Hans Namn av ingen växling vet,
Ty det består i evighet
"

Fridshälsningar från Marguerite!

PS: På Långfredagen kommer vi att vara
tillsammans med Rolf Rööst i
Kymbo Filadelfia, (utanför Sandhem)
Kl: 10.30
till förmån för  Faith Homes of Kenya. DS.

2 kommentarer:

  1. Frid! Jag måste ha uttryckt mig väldigt otydligt... jag beställde vår, inte vinter ;)

    Ja, så välsignat för John att få åka till "Santo"! Vet ju hur uppskattat det är bland ungdomarna som varit där och att de fått mersmak. Dessa härliga och goa ungdomar som brinner för att få tjäna Herren!

    Jag står med i bön, i Jesu namn, för John och alla övriga nere på missionsfälten!

    Herrens rika välsignelser, nåd och frid över er alla!

    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får se till att uttrycka dig lite bättre, Karin!
      Jag vill också ha Vår!!!!!!!
      Tack för att du står med i bön,
      du finns i våra böner...
      Herrens rika Välsignelser,
      Nåd och Frid till dig också!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!