fredag 13 maj 2016

PINGST 2016, DEN HELIGE ANDE


Herrens Nåd och Frid, alla läsare av Marana,ta!

Nu går vi in i Pingsthelgen, Hänryckningens tid!

...Den vackra naturen, den skira grönskan
och alla blommor gör att man nästan tappar andan,
så underbart är det!
Allt som nyss varit fruset och dött, har fått nytt liv.
Och när det nu är så vackert redan här,
hur skall det då inte vara i Himlen?


Den Helige Ande,
sänkte ju Sig ner såsom en Duva över Jesus,
när Han hade blivit döpt av Johannes...


Jesus lovade ju att sända Den Helige Ande
när Han hade kommit hem till Fadern
och Den föll över lärljungarna som var
samlade och bidade
i den Övre Salen.
Då kom Det såsom ett dån ifrån Himlen
och tungor såsom av eld fördelade sig
och satte sig på var och en av dem...

...Samma sak sker ju än i dag,
att människor blir döpta i Den Helige Ande...

Jag fick själv erfara detta,
efter att jag blivit döpt till Kristus.
I min ensamhet, en tidig morgon 1982
medan de andra ännu sov, blev också jag Andedöpt.


Jag önskar alla kära läsare
en riktigt fin och på alla sätt Välsignad Pingsthögtid!

Fridshälsningar från Marguerite!

                                 

2 kommentarer:

  1. Önskar dig och de dina också en fin och välsignad pingsthelg!

    KRAAAM!!!
    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Karin!
      Kramar tillbaka til dig!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!