söndag 5 april 2015

PÅSKDAGEN, JESUS LEVER OCH ÄR DENSAMME!


Herrens Nåd och Frid!

Ni som har följt med i Bloggen dessa dagar,
har läst om några dagar som förändrade historien
och även mitt liv!



JESUS ÄR UPPSTÅNDEN!
Han Lever och är Densamme!



Graven är tom!
Om detta kan du läsa i Johannes Evangelium Kapitel 20...


Jag fick själv möta Den Levande Jesus
den 19 Mars 1982, till ett förvandlat liv!
Det kan du också få göra,
om du tager emot Honom i ditt hjärta!



Du behöver bara be Honom...


Många,många människor över hela vår jord
kan tillsammans med mig vittna om att de har mött Jesus
och fått sina liv totalt förvandlade...



...och har övergått från död till Liv!

Snart kommer Jesus tillbaka för att hämta alla dem,
som har tagit emot Honom!
Du ska väl vara med?




2 kommentarer:

  1. Halleluja! Han är uppstånden... ja, Han är sannerligen uppstånden! Vår glädje och vår ära Marguerite! Tack för ditt fina inlägg som förklarar så fint om vad Jesus har gjort för oss och och ditt egna vittnesbörd om din Frälsning. Tänk att just samma år övergick vi från döden till livet, 1982! Tack Jesus!
    Ha det fortsatt fint i vårsolen och med ert Påskfirande. I dag har vi stor anledning att fira: Han är uppstånden! Kram!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Myrra, för din fina hälsning och kommentar!
      Tänk att vi är "födda" samma år, Tack Jesus!

      I min nu skrivande stund är Påskhögtiden över
      och vardagen börjar i morgon...
      Men Påsken är inte slut i våra hjärtan,
      budskapet är alltid aktuellt:
      Jesus Lever!

      Önskar dig en fortsatt fin,Välsignad och solig vecka!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!