fredag 3 april 2015

GETSEMANESTUNDS-RAPPORT OCH LÅNGFREDAG

Herrens Nåd och Frid!

Vi var bara tre stycken församlade på Hilleborg
till Getsemanestund med Bön och Brödsbrytelse i går natt.
Kalle, jag och en kär syster i Herren.
"Men var två eller tre är församlade i Hans Namn,
där är Han själv mitt ibland oss"
Och det fick vi uppleva, Han var ibland oss
men Sin underbara Frid och Sin milda stämma!

TACK JESUS!


Långfredag

Jesaja 53: 3 - 6

Föraktad var Han och övergiven av människor,
en Smärtornas man och förtrogen med krankhet,
Han var såsom en, för vilken man skyler sitt ansikte,
så föraktad, att vi höllo Honom för intet.
Men det var våra krankheter Han bar,
våra smärtor, dem lade Han på Sig,
medan vi höllo Honom för att vara hemsökt,
tuktad av Gud och pinad.
Ja, Han var slagen för våra överträdelsers skull
och slagen för våra missgärningars skull,
näpsten var lagd på Honom, för att vi skulle få Frid
och genom Hans sår bliva vi helade.

Läs gärna hela Jesaja 53...




                   


Jag hörde starka skrin i dag på morgonen
och när vi gick ut och tittade Kalle och jag,
såg vi att Fiskljusen har kommit tillbaka!
Den är sååå magnifik och brukar försöka stjäla fisk
ur vår damm...



Lite längre ifrån flög ett Hägerpar,
som brukar bo bakom Skolan vid sjön Hillen.
Ja, det var en underbar syn...


( bilderna är hämtade från Google,
för jag hann inte få fram kameran...)

Fridshälsningar från oss, genom Marguerite!

4 kommentarer:

  1. Innom for å ønske deg og dine nydelige Påske dager :)

    Gode klemmer fra Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla, söta Monica!
      Önskar dig och de dina detsamma!
      KRAAAM!!! ❤️

      Radera
  2. Ja där minst två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem! Amen. Jag förstår att det var välsignat trots att ni var få! Själv delade jag nattvarden med kanal 10. Det är märkligt hur det går att göra men det fungerar det också. Man förbereder hemma med bröd och en liten bägare med druvsaft och så deltar man i Pastorns Bibelläsning och bön och när de alla i studion, tillsammans med svenska folket, delar brödet och vinet, så gör man det tillsamman med dem. Detta är en fin möjlighet som ges oss som är ensamma och sjuka, så vi kan få känna gemenskapen och välsignelsen att dela en helig stund med andra.

    Härligt med "grannarna" i luften som flyttat fram sina positioner. Här är ett säkert vårtecken när fiskmåsarna kommer tillbaka och bygger bon på våra tak. Sedan "sjunger" de för oss, både natt och dag, till en dels förtvivlan och till andras (min) glädje. Det är intressant att följa dem ända från att de börjar para sig och sedan när ungarna växer upp och blir flygklara.

    Må så gott min vän och ha det fortsatt välsignat under Påsken! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fint att läsa att du delade brödsrytelsen med kanal 10!
      Det är ju Välsignat att kunna göra det på så sätt också!
      Ja, nu är Våren här, när dessa bevingade vänner aviserat sin ankomst!
      Önskar dig fortsatta Välsignade
      Högtidsdagar!
      KRAAAM!!! ❤️

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!