onsdag 5 mars 2014

INFÖR DETTA BLEKNAR ALLT ANNAT...

Jag har idag lagt ut och delat detta på bägge mina Bloggar,
"Marana,ta" och "Sela"...

Henning Gustavsen,Norge, sjunger och tolkar denna sång,med en innerlighet som jag önskar att alla ska få ta del av!!!
Inför detta bleknar allt annat och man kan inte mer än att bli djupt rörd,berörd,gripen och tacksam över vad Herren Jesus har gjort för oss...
Lyssna och låt dig uppfyllas av "Den första Kärleken", den som du en gång hade, när du lämnade ditt liv i Hans sårmärkta händer,vid foten av Hans kors,på Golgata...

...Själv går jag vidare med min hand i Hans och jag ska hålla den hårt...


4 kommentarer:

  1. Ja da ble det en herlig stund med mange flotte sanger
    fra you tube Takk til deg. ikke ofte jeg kommer på å
    gå inn der å høre på musikk.
    Men nå fikk jeg nesten lyst til å lage en egen sangblogg.
    Får se om jeg får tid til det en dag.
    I dag er det fullt program så nå får jeg ta meg min morgenstund
    med bibel og bønn før jeg kaster meg inn i dagens gjøremål.
    Eller har jo alt startet den stunda da med litt lovsang og bønn :)
    Ha en velsignet god dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,Astrid,,,lagar du till en sångblogg,så kommer jag definitivt och "hälsar på"!!!
      Jag älskar sång & musik och denna tolkningen av Henning i sången:
      Vitare än snö"
      är så gripande och man blir berörd på djupet i sitt hjärta...
      En Välsignat,God dag,önskar jag dig också!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  2. Lyssnade på denna hjärtkramande sång nu igen... Tårarna flödar...
    Tack, tack, älskade Herre Jesus Kristus för vad du gjorde för oss på Golgata kors!

    Åh, om alla människor ville förstå Hans Kärlek, Nåd och Barmhärtighet och ta emot Hans Frälsning!

    // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte ensam,Karin!!!
      Tårarna har strömmat på mig med...
      TACK JESUS!!!

      Önskar dig och Julia en Välsignad dag!!!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!