söndag 23 mars 2014

MÖTESRAPPORT FRÅN RÖRVIKS FRIKYRKA!!! FHOK


Det var mycket folk som hade samlats till denna missionskväll för "Faith Homes of Kenya" i Rörviks Frikyrka!!!
Vi hälsades varmt välkomna av Församlingens pastor
Stefan Norberg...
...Därefter tog Ordföranden i den svenska styrelsen för
"Faith Homes of Kenya", Rolf Rööst vid och talade både om missionen, glimtar ur sitt liv och sina besök i Afrika...
...Till hjälp i musiken hade vi Olle,17 år,
som aldrig hade hört mina egna sånger,men ändå spelade med på ett fantastiskt sätt,bara han fick reda på durerna...
Ja,det var en fröjd!!!
Han spelade även ett par egna körer i början av mötet...
John var med på basen,han blir bara bättre och bättre och förvånade mig med flera härliga"trix"!!!
Han lämnade också ett gripande vittnesbörd...
(John har även haft pastor Stefan som lärare i skolan,
vilket ju var några år och flera cm sedan)...

...Min gitarr var med och Kalle hjälpte mig att sjunga.
Jag hade en väldig kamp inför det jag hade fått att säga,
men allt bekräftades av en kvinna som kom fram,att det varit till henne,TACK JESUS!!!
Även Kalle vittnade om glimtar ur sitt/vårt liv, hur Herren har helat honom,delade Ordet med oss och talade om " Faith Homes of Kenya"och sitt besök där...
...Det blev också en avskild Bönestund för Stefans son,
Johannes som inom kort ska åka ut på hjälparbete i Afrika och stanna ett par månader...
Han fick även en profetisk hälsning från Herren,som han skrev ner och bevarar för kommande dagar...
...Därefter blev det förtäring,samtidigt som vi visade
Fride Nilssons film om hela "Faith Homes of Kenya"s
missionsarbete!!!

Kvällen inbringade en rejäl gåva till missionen,
 väl behövlig och som kommer att göra stor skillnad för många människor!!!

Stort Tack till Rörviks Frikyka för att vi fick komma!!!
Herrens Välsignelse till er alla!!!

ALL ÄRA TILL JESUS!!!

Fridshälsningar från oss,
genom Marguerite!!!

4 kommentarer:

  1. tack från en som var där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv❤️
      All ära till Jesus!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  2. Vilken fyllig o fin sammanfattning av kvällen!
    Herrens välsignelse till er!
    Stefan

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK, käre Stefan!!!
      Jag såg inte din fina kommentar förrän i dag...
      Ja,det var en Välsignad kväll på alla sätt!!!
      Herrens rika Välsignelser över dig och hela din underbara familj!!!
      Ni är i våra böner och Tacksägelser!!!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!