måndag 16 december 2013

ETT FINT HELGBESÖK OCH TIDNINGEN "VÄRLDEN I DAG"!!!

Herrens Nåd och Frid,alla kära läsare!!!

Vår käre vän och broder i Herren, Rolf Rööst, hade i lördags ärende till våra trakter och fick husrum hos oss över natten.
Han hade även med sig cd-skiva,bullar och kakor som Karin, hans fru bakat samt tidningen "Världen i dag"!!!
John var också hemma och vi fick en härlig fika/bönestund tillsammans i Vinterträdgården här på Hilleborg!!!
(Tack snälla Karin för Bullarna och Nötkakorna,
...tänk att du kom ihåg att Kalle är så förtjust i dem!!! )
Vi hade mycket att samtala om och Rolf har alltid mycket att berätta och dela med sig av...
...Han hade ju även med sig tidningen "Världen i dag",där vi "prydde" framsidan minsann,tillsammans med församlingsmedlemmar från G:a Hjälmseryds Missionshus!!!
På mittuppslaget berättades det om väckelsen som började 1982,där vi blev frälsta,döpta och vigda.
Min svägerska och jag var "de två förstlingskärvarna",sedan fylldes det på med min syster Annika,Kalle och många,många fler...
 ...Så var det en spalt med Kalles och mitt personliga vittnesbörd...
( ...Jag tycker gott att tidningen kunde skickat oss ett exemplar,men nu fick vi ta del av det genom Rolf i stället + att vi fick en egen tidning av ett par av de vänner, som Kalle och Rolf besökte under lördagskvällen,vilket de ska ha stort Tack för!!!
...Den hade ju ändå varit ute sedan den 6:e december... )
Här är det Söndagsmorgon 3:e Advent och vi äter frukost i Vinterträdgården...
Framåt förmiddagen gav sig Rolf och John iväg, var och en till sitt...
...Kalle och jag blev ensamma, att göra oss i ordning till Julbord på Vrigstad Värdshus, dit vi var bjudna av Kalles chef,tillsammans med hans arbetskamrater...
Ja,där gick ännu en helg alltför fort över!!!

Önskar er alla fina,sköna och Välsignade förjulsdagar!!!
Vi hörs snart igen,om Herren dröjer och vi får leva!!!

Fridshälsningar från oss,
genom Marguerite!!!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni kom med i tidningen Världen i dag! Jag ska läsa via nätet för jag har ju den tidningen som man kan klicka på via Fyrbåkenbloggen. Ha det fortsatt gott Marguerite med Frid och Glädje under Adventstiden. Många kramar till dig min vän,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,hoppas det kan bli någon till Välsignelse,,,i så fall är det roligt!!!
      Ha det fortsatt gott du med,kära Myrra,med Frid,Glädje och Välsignelse under Advent!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  2. Koselig med besøk av gode venenr.
    Så fint at han hadde med avisen dere var med i.
    Ja det hadde ikke gjort noe om dere hadde fått en tilsendt.
    Men det er sikkert ikke vanlig å gjøre det.
    Ønsker deg ei velsignet god førjulsuke :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det "koselig" med besök av goda vänner,att få samtala,umgås och be tillsammans!!!
      Och så fick vi ju se vad de skrivit i tidningen,som faktiskt hade varit ute ett par veckor.
      Men de hade återspeglat intervjun på ett bra sätt,tyckte vi.

      Önskar dig en Välsignat god förjulsvecka tillbaka,kära Astrid!!!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!