söndag 8 september 2013

JESUS HADE ÄRENDE TILL KÄLLERYD,I LÖRDAGSKVÄLL!!!

GÖTE I KÄLLERYD
Förväntansfulla inför kvällens möte körde Kalle,jag,Lennart,Mariette och John till Källeryd och välkomnades varmt av Göte och hans fru.
Det är alltid lika Välsignat att få komma dit.
Möteslokalen fylldes ganska snabbt och det blev alldeles fullsatt tills mötet började...
Det var glädjande att få se bl.a Pastor Gösta Karlsson,ibland mötesbesökarna!!!
Han var både pigg och glad,Tack Jesus!!!
John blev ombedd av Göte att hålla i inledningen och det gjorde han genom att dela ett Ord och bl.a tala om Guds visdom kontra människors visdom...

Karin Rööst delade vad hon hade på hjärtat och bad även innerligt för de böneämnen som var framlagda...
Kalle berättade om Kenya,sina intryck och om Frides missionsarbete...
Det blev mycket sång & musik.
Lennart på dragspelet,John på bas och jag på gitarr.
Sånger som folk önskade,kom fram utan att de behövde fråga,berättades det för mig efteråt och så kan det bli,när Anden får leda...
Vi sjöng också den norska "Himmellosen",en mycket älskad sång...
(Nästan alla Cd-skivor vi haft med oss gick åt och vi börjar så smått fundera på att göra en ny framöver...)
Lennart (som spelar dragspel ) delade med sig vad Herren lagt på hans hjärta.
Ett väldigt starkt vittnesbörd om Herrens snara tillkommelse,målet som hägrar därovan och vilken underbar dag det ska bli att få möta nära och kära som gått före...
Allt bekräftades och stadfästes av Herren!!!
Lennarts fru Mariette fick Nåd att Frambära ett mycket starkt profetiskt budskap,vilket Kalle fick uttydningen på.
Jag kan inte återge allt här,( vilket jag skulle önska, för jag vill att alla ska få veta vad Herren talade ), men jag kan säga att vi lever i mycket,mycket allvarliga tider och Jesu tillkommelse är mycket,mycket nära...
Väldigt mycket närmre än vi kan tänka,fatta och förstå.
De som skall bli med,måste komma NU!!!
Det var även personliga hälsningar från Herren Jesus...
Rolf Rööst,förkunnade för oss ur Ordet, ur hjärtat och berättade om "Faith Homes of Kenya"...
Det inbringades en rejäl och Välsignad insamling till förmån för Frides Mission!!!
Stort Tack,till alla som var med och alla som gav,
Herren Välsigne er alla!!!
Även Conny Strömgård fick tag i en gitarr och sjöng ett par sånger,underbart!!!
Vi uppvaktade även Ingrid ifrån Askeryd,med sång och Cd-skiva, inför hennes födelsedag kommande vecka.

                     
         Jag tog även en bild på Thorbjörn,en trogen mötesbesökare när vi är i de trakterna.                 
En härlig broder och vän i Herren!!!
                                                                         
...Där satt vi och hade fått dela både Andlig och lekamlig spis,bön med och för varandra, allt medan mörkret sänkte sig och tätnade utanför fönstren och i världen,,,
men innanför rådde en innerlig kärlek,gemenskap,glädje och salighet!!!
Innanför eller utanför?
Lyss till min frågande sång...
-Innanför eller utanför?
Var skall DU stå,en gång?
Fridshälsningar och Tack till alla ifrån oss,
genom Marguerite!!!

ALL ÄRA ÅT JESUS!!!

5 kommentarer:

  1. Hei :) jeg er bare innom med en klem for å si at du var tenkt på :) ser du er aktiv med møter, og jeg håper livet er fint. Ønsker deg en skjønn søndags kveld - og en fin ny uke. klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så snällt av dig,fina Spirea!!!
      Ja,det gäller att stå på som aldrig förr,innan Jesus hämtar oss hem...
      Och livet är fint att leva,hoppas det är detsamma för dig!!!
      Skön kväll och en fin ny vecka önskar jag dig tillbaka!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  2. Hei og takk for at du deler av det dere opplevede på møte.
    Vi har vært på møte i kveld. Er flott møte der flere
    hadde noe å dele.
    Ønsker deg ei velsignet god uke :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är glädjande att du uppskattar det jag delar ifrån mötena,kära Astrid!!!
      Härligt att du också varit på Välsignat möte!!!
      När vi kommer tillsammans har ju var och en något att dela med sig av, det är den Bibliska Gudstjänstordningen...
      En Välsignat god vecka till dig med!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  3. John!!!
    Jag har redigerat inlägget,jag hade blandat ihop vissa saker,det är svårt att ibland redogöra för vem som sagt vad,men nu är det tillrättat...
    Tack för i går och ha en fin,Välsignad ny vecka!!!
    KRAAAM från Mamma!!!

    SvaraRadera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!