tisdag 28 augusti 2012

LITEN RAPPORT FRÅN KENYA!!!

Herrens Nåd och Frid!!!
Jag hade telefon ifrån Kalle igen igår.
Han berättar att han mår jättebra och att de blir så väl omhändertagna av sitt värdpar, Fride Nilsson och hans fru!!!
De hade just ätit Potatismos och Kyckling!!!??? VA???
Jag som trodde de åt helt annan mat,,,men Fride är ju svensk...
Det hade visst åskat ordentligt också,,,det blir aldrig någon skymning i Kenya,som här,,,utan där blir det becksvart direkt,som om en rullgardin hade dragits ner,,,märkligt!!!
...Man hinner inte prata för länge,för det blir så dyrt,,,Det viktigaste är, att vi vet att han mår bra och att han vet att vi mår bra,härhemma...
Alla upplevelser och det han har varit med om,får vi ta när han kommer hem,,,det ska bli rolig att höra om barnen uppskattade gåvorna ,som han hade med sig ifrån Sverige...

Tack till er som ber för Kalle och Rolf!!!
Ha en fin och välsignad Tisdag!!!
Kram från Marguerite!!!



17 kommentarer:

  1. Så du befinner dig I Afrika! Där ser man. Varit ute på safari?
    Blev glad över att se din kommentar på min nya blogg.
    Var välsignad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha,haha,,,nej ,inte jag,utan min man,Kalle!!!
      Han är där,tillsammans med en annan broder i Herren och besöker Fride Nilssons mission "Faith Home of Kenya".
      Jag håller "ställningarna" här hemma...
      Lycka till med din nya blogg och var välsignad,du också!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  2. Tack kära syster för att du delar med dig! Åh, så roligt för dig att din käre Kalle ringde igen! Ja, vi ber för dem och er som är kvar här hemma! Ha en välsignad tisdag du också! KRAAAMAR!

    SvaraRadera
  3. Eeeh, glömde... Hahahaaaaaaa! :D Få se..., vad var det nu man skulle äta för att förbättra minnet... Hmmm.... ;D // Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att det var du,käraste Karin,ha,haha!!!
      Tack för din fina och varma kommentar,,,hoppas allt är väl,med Julia och dig,ni finns i mina tankar och böner,också!!!
      Önskar en fin och välsignad Tisdag!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  4. Tack, det är gott att veta att du tänker på oss och ber för oss! Det behöver vi! KRAAAM!!! Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,,,vi behöver varandra,i en mörk och kall tid,som denna!!!
      Hur ljuvligt det är att möta,på väg mot Jerusalem,,,en återlöst syskonskara,när ensam man vandrar hem,,,Det är som en fläkt ifrån ovan,som Herren av Nåd beskär...
      KRAAAM!!!

      Radera
  5. Detta spanande öga som säger mer än ord, milt blänkande men ändå så vet det vad det vill . Vem är de. Kenya är ett fantastiskt land hoppas han får komma ut på safari också. Hälsa till honom från mig.

    SvaraRadera
  6. Ja,jag vet vem jag är och vad jag vill,ha,haha!!!,,,Det hoppas jag att du också gör...
    Jag ska hälsa Kalle,när jag pratar med honom,härnäst...
    Herren är GOD,han gör lååångt mer,än vad vi kan tänka eller bedja om!!! Hur spännande är det inte,att få vandra i Hans förutberedda gärningar!!!
    Må Jesu välsignelse vila över dig,med hela ditt hus!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  7. Ingen utom Jesus känner mig bättre än jag själv och därför är mitt mål också utstakat och min vilja är i den levande Gudens hand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så även i mitt liv!!! Men vi bör veta vem,vad,vi är och har i Kristus!!! Kram på dig, Osså!!!

      Radera
  8. Svar
    1. Vad menar du???
      Har vi missuppfattat varandra???
      Vi är nya skapelser i Kristus,begravda med Honom och uppståndna med Honom,för att vandra i ett nytt väsende i liv,,,alltså lever inte längre vi,utan Han som bor i oss.
      Och Han har välsignat oss med all den Himmelska världens välsignelser!!!...

      Radera
  9. Wow vilken spännande resa han får vara med om. Att du inte hängde med ? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,det är en spännande resa och med tanke på att han inte har flugit förr,så blir ju bara DET en upplevelse...
      Om Rolfs fru också hade följt med,hade jag nog övervägt saken,,,men jag jobbar ju också och skolarbetet har börjat - så,kanske en annan gång,om Herren dröjer och vi får leva...
      Jag önskar dig en fin och välsignad fortsättning på veckan,kära Celia!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  10. De måste ha underbart där nere, tråkigt att vi inte följde med, men det blir kanske fler turer om Herren dröjer och vi får leva. Ska bli intressant att få höra och se vad han har filmat...Ha en välsignad kväll. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,vi skulle följt med!!!
      Han sa i dag,när jag pratade med honom att nästa gång,måste vi absolut följa med!!!
      Han har redan fått vara med om så mycket,som han berättar om,när han kommer hem!!!
      (Jag har varit i Sandsjöbaden och ätit i kväll,med kollegorna,,,Bakad potatis med Gubbröra!!!,,,MUMS)!!!
      Herrens välsignelse!!!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!