söndag 26 augusti 2012

KALLE OCH ROLF I KENYA!!!

Herrens Nåd och Frid,alla läsare av Maranata-Bloggen!!!

I fredags åkte de här bägge bröderna i Herren,,,min Kalle och Rolf Rööst,till Kenya för att besöka Fride Nilssons mission Faith Home,som vi understödjer, under två veckor,med anledning av deras 40-årsjubileum!!!

De åkte från Landvetter-Göteborg(dit Rolfs underbara fru Karin,körde dem) till Amsterdam för att där byta flyg,destination Nairobi...

Jag har talat med Kalle idag, de mår bra, resan har gått bra och de blev hämtade av Fride i Nairobi...

För Kalle,som aldrig har flugit förut,blev ju bara det,en upplevelse...

Han sa också att det är så stora kontraster,,,vi i Sverige borde skämmas,som gnäller över allting,vi som har det så bra...

Han har med sig filmkameran och kommer att filma en hel del.....

Jag är så Tacksam till alla er,som håller dem under bön!!!

Jag rapporterar vidare,allt eftersom,,,för er som är intresserade av hur det går för dem...

Ha en fin och välsignad Söndagskväll!!!
Kram från Marguerite!!!



4 kommentarer:

  1. Jaa, vi ber för dem! Tack för att du delar med dig, Heléne! Visst är vi intresserade! Var in och kikade i går kväll om du skrivit något, men då såg jag det inte! Märkligt! Kl var runt 22 då. Att flyga är härligt, tycker både Julia och jag! J, visst är vi bortskämda här i Sverige, vi vet inte hur bra vi har det! Vi har tak över huvudet och mat för dagen! (Fast tyvärr inte alla, ens i vårt land.) Ha det gott, dyrbara syster! Herren välsigne dig rikligen! KRAAAM!
    Karin

    SvaraRadera
  2. Tappade ett "a"! Det ska naturligtvis stå "Ja, visst är vi...", inte J, visst är vi... Hahahaaa! Behöver nog mer kaffe! :D

    SvaraRadera
  3. Tack,kära Karin,för din kommentar!!!
    Det är värdefullt att ni är med och ber för dem!!!
    Jag har jobbet hela helgen och är ganska "mör" i dag,,,men jag blev så glad att Kalle ringde igår,när jag kom hem,,,tänk att det går att prata med ett så långt avstånd och det låter som om man suttit bredvid varandra,,,otroligt!!!
    Jo,visst är det många som lider nöd,även i vårt land,,,men GLÄDJEN, verkar folket ha ändå därborta...
    Herrens välsignelse till dig och Julia!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  4. Tack, kära syster i Herren! Ja, tänk att de är så GLADA trots fattigdom, svält och nöd! Men många kristna som har allt, saknar just GLÄDJE! Trots att vi känner det GLADA budskapet och fått ta emot den dyrbaraste GÅVAN av NÅD!!!

    "Glädjen eder i Herren alltid. Åter vill jag säga: Glädjen eder." (Fil. 4:4)

    Vad roligt att Kalle ringde och att tekniken fungerar så bra!


    KRAAAM!!! Karin

    SvaraRadera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!