torsdag 30 augusti 2012

JOHNS VITTNESBÖRD I TIDNINGEN MIDNATTSROPET!!!

Jag får sticka emellan "Kenyarapporterna" med:

I dag kom den välsignade ,alltid lika välkomna tidningen Midnattsropet!!!
Till min stora glädje, var vår yngste son Johns vittnesbörd med...
Han var hos församlingen på Sommarkonferensen och hjälpte till med lite smått och gott,,,tog del av den underbara gemenskapen,som alltid finns däruppe på Bällsta!!!
Han fick även lämna sitt starka vittnesbörd, vi hoppas och ber att det ska komma många till del,som känner igen sig i Johns situation...
Jesus förvandlade hela hans liv och gav det en mening,trygghet,frid och ett mål,för evigheten!!!
Tack,Jesus!!!


...Han har  även tagit ut sparade semesterveckor och anmält sig till  Bibel & Lärjungaskolan senare i höst!!!
Sååå Välsignat,tycker både Kalle och jag!!!
Fattas bara, att han flyttar dit nu också...
Det vore en STOOOR förlust för vår lilla församlingsgemenskap...
Kram från en stolt,glad och ödmjukt TACKSAM till Herren,
Johns Mamma!!!
Jesu Nåd och Frid till er alla!!!

12 kommentarer:

  1. Frid
    John är en fin ung pojk som ni kan vara stolta över du och Kalle. Och hans tjänst för Herren är så fin. Roligt för han att få fördjupa sig i ordet och gemenskapen. Och om han flyttar och ni blir en mindre så tänk att då gör han det för att Jesus har kallat honom och ni är såna fina människor så ni ska se att er lilla församlingsskaran kommer växa ändå.
    Herren är med sina får
    Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar,Alex,,,men det låter nästan som att du inte räknade dig till oss???
      Det är lika mycket DIN församlingsgemenskap,,,även om vi inte har haft någon samling på ett tag...
      Det blir det igen,på Hilleborg,när Kalle kommer hem!!!
      En fin och välsignad Torsdagskväll,önskar jag dig och de dina!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
    2. Förlåt min dåliga formulering ang. församlingen..självklart vet jag ju detta..
      Ha även du en välsignad kväll och även morgondagen när ni ska shoppa ..hoppas ni hittar mycket både onyttigt och nyttigt..
      Alex

      Radera
    3. Puhh,,,jag blev riktigt orolig!!!
      Kanske du skulle vilja följa med???
      Slå en signal i så fall!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
    4. Jag hade gärnat följt med men det är Gammaldags marknad här i Sävsjö imorgon och då ska Helena och jag vara nere hos Vanja på Sävsjö Zoo och sälja kaninungar... men hade det inte varit för detta så hade en tripp med er varit så roligt..
      kram

      Radera
    5. Javisst ja,det är Gammeldags marknad,,,hade jag glömt,,,få se om vi kan stanna till lite där också!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  2. Vad roligt, får läsa om detta imorgon. Han är till så stor välsignelse pojken din så...Gud frid. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,du kan få läsa det i morgon!!!
      John växer i Herren och det är vi tacksamma för!!!
      Ha en fridfull God Natt!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  3. Frid, kära, dyrbara syster! Jag har varit inne på Maranatas hemsida och läst din och Kalles son John´s vittnesbörd! Jag förstår att du är oändligt tacksam, lycklig och glad över att han tagit emot frälsning! Åh, vad jag längtar efter att även mina vuxna barn ska ta emot Jesus!
    Blev så inspirerad då jag läste, att jag också vill få tidningen "Midnattsropet" hem i brevlådan, så jag mailade Maranataförsamlingen och beställde hem den! Litet bökigt att slänga sig i soffan eller på sängen med datorn och läsa! Ha ha haaaa!!! Ha en välsignad kväll! KRAAAMAR! Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha,hahaha,,ja det verkar bökigt!!!
      Du kommer inte att bli besviken,,,det är en tidning som ger Andlig spis,feta,märgstarka rätter!!!
      Talade med Tage Johansson idag och vi ska se om vi kan få till så att de kommer ner en helg framöver och har stugmöte,hemma hos oss.
      Hoppas att du kan komma och vara med då,Karin!!!
      Men vi ses nog innan dess......
      Ha en fridfull God Natt!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  4. Tack så mycket för allt du har delat med dig av, både rapporter från Kenya och vittnebördet från John. Det var så välsignat, hälsa John och tacka från mig. Jag har just läst Midnattsropet och hans vittnesbörd. Jag rördes starkt av hans ärliga berättelse som ärade Jesus så starkt. Jag förstår hur glad och tacksam du är över John! Tänk vilken Nåd att se hur barnen älskar Jesus över allt annat och väljer av hela sitt hjärta att gå Hans väg!

    Jag har mött många problem på sista tiden, så min tid för bloggarna finns inte. Jag tar den ändå, men det får bli mer sällan tyvärr. Jag läser ändå "ikapp" så jag får glädjas och ta del av allt ni skriver ändå, fast det får bli i större portioner åt gången. :-)
    Önskar dig en välsignad höst Marguerite. Guds omsorg och rika välsignelse över dig och hela din familj! Stor kram älskade vän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din varma,fina,välsignade kommentar,käraste Myrra!!!
      Tråkigt att du mött problem,,,är det något vi kan hjälpas åt i bön för???...Nu blir jag orolig för dig...
      Jag önskar dig HELA HIMMELENS ANDLIGA VÄLSIGNELSER!!!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!