onsdag 29 augusti 2012

40-ÅRSJUBILEUMSFEST I KENYA I DAG!!!

Bild på Fride Nilsson och hans fru,omgivna av några av sina skyddslingar!!!

Idag har jag haft samtal med Kalle igen och fått veta att man haft stor 40-årsjubileumsfest!!!
Han var alldeles tagen,sa att de blir så väl behandlade som kungar,därnere...
Det var så mycket folk,man släppte ut duvor (Kalle hade hållt en duva i händerna) man hade dans och alla möljiga festligheter...
Jag fick även höra att både Rolf och Kalle,hade blivit medryckta i dansen,,,Ha,haha,,,det hade jag velat se!!!
Bild från en Gudstjänst!!!

Ja,han har upplevt väldigt mycket och sa, att vi måste absolut följa med,nästa gång,,,om Herren dröjer och vi får leva,,,
Det ska bli spännande att få ta del av allt,när de kommer hem!!!
Jag har en stark känsla av att den här resan kommer att förändra både hans och våra liv...

Tack för fortsatta förböner för dem!!!
Herrens välsignelse och
En God och Fridfull Natt,önskar jag från Hilleborg!!!

4 kommentarer:

  1. Sååå underbart!!! Så många människor som är med på Gudstjänst! Så välsignat! Ja, det hade varit en syn att få se Kalle och Rolf ryckas med i dansen! :D En sådan ynnest för dem att få vara där och uppleva Herrens verk! Tack kära syster för att du delar med dig! Och ja, vi fortsätter att be för dem! Herren välsigne dig också! KRAAAM!!! Karin

    SvaraRadera
  2. Ja,vi skulle varit med,Karin!!!
    Jag hade skrattat mig fördärvad,när Kalle och Rolf "shakade loss",i dansens virvlar,Ha,haha!!!
    (Det hade nog dom gjort åt oss också,om vi hade varit med,eller vad tror du,Karin???)
    Ja,där är det inte glest mellan raderna,på Gudstjänsen!!!
    Det är STOOOR NÅD,att de får vara med och tjäna Herren,på detta sätt!!!
    Önskar dig en fortsatt fin och välsignad Torsdag!!!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
  3. Hahaaaaaaaa..Den dansen hade jag velat se...Tack för lite välsignade rapporter syster. Ha en fridfull kväll. Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa,jag med,,,kanske tur att vi inte var där,Ha,hahaha!!!
      En fridfull kväll,önskar jag dig med!!!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!