måndag 2 juli 2012

LITE BILDER FRÅN MINNESSTUNDEN!!! (MÄRTA)

Här är lite bilder ifrån Minnesstunden av Märtas, (Kalles mammas) begravning.Det var ett 40 tal,som hade anmält sig och Minnesstunden hölls i församlingshemmet vid kyrkan.
Här är det jag som håller ett litet tal...
Till vänster om mig:Vårt barnbarn Linus på gitarr,bredvid barnbarnet Linda,sång,John på trummor,Kalle,Bert och Annika...
Vår äldste son Jim och Linus,två skickliga gitarrister,,,Linda sjunger och John på trummor,,,ja ni förstår väl att jag är stolt över dem...
Vi framförde:"I Himlen är det många ting,jag önskar att få se,av skönhet som allt annat övergår.
Men då jag når det landet och i Härlighet framgår:Jag önskar att se Jesus först av allt"...
Och:"Bortom gyllne sol"...
Fin bild på John, (Trummisen hamnar ju alltid i bakgrunden)...
Stort varmt TACK till Bert,en broder i Herren,som sjöng:"Hur skall det kännas,när morgon randas," i kyrkan.
Det var underbart!!!

Och underbart blir det,när vi får mötas hemma hos Herren,Han som givit oss ett hopp och en framtid!!!

TACK, till alla som var med, alla som skickat gåvor och alla som bidrog till att Minnesstunden blev ljus och fin!!!

6 kommentarer:

  1. Ja, ni kan verkligen vara stolta över barnen. Och tänk att ni själva orkade tala och sjunga det är sådant som man blir så tacksam för sen, att man orkade sjunga och tala lite. Själv har jag så svårt för det och jag får aldrig fram ett ord vid sådana tillfällen, även om jag skulle önska. Det var underbara sånger ni hade valt, så fulla av tröst och framtidshopp.

    Tack för att du ville dela bilderna! Gud välsigne er alla! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Myrra,det var en fin stund!!!
      Det var bara vår dotter Jill som fattades,hon vågar inte riktigt gå fram,även om hon har en fin sångröst...
      Herren ger tröst,kraft och styrka,,,vi sörja ju icke som de,som är utan hopp...
      Herren välsigne dig!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  2. Ja den minnesstunden den sitter i än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde den göra - det var ju en "minnes"-stund,ha,haha!!!
      Skämt åsido,,,det var en ljus och fin stund,jag tror,,,nej jag VET,,, att Märta hade varit mycket nöjd med alltsammans!!!
      Och du gjorde en fantastisk insats i kyrkan!!!
      KRAAAM!!!

      Radera
  3. Det var en väldigt fin och välsignad begravning. Och jag tror att lilla Märta var nöjd...Nu är hon hemma hos Jesus och Karl-Elof, och väntar på oss andra. Jag är så glad för att jag ska få Märtas gungstol, då kan jag sitta och gunga i den och be...Ha en fridfull dag och krya på dig kära syster. / Kramar !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon skulle ha blivit glad åt att du vill ha gungstolen!!!
      Det har säkerligen betts många böner i den...
      Kalle har tagit den till fabriken och ska ge den lite "make up",så blir den i skick som ny!!!
      Är fortfarande "Krasslig och rosslig,som en gammal kyrkorgel",men försöker krya på mig så gott jag kan!!!
      Ha en fin och välsignad dag!!!
      KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!