torsdag 12 april 2012

EN KVÄLL PÅ MATTEUSHEMMET!!!

Vi fick "hastigt och lustigt"hoppa in på Matteushemmet,med kort varsel i går kväll,,,(ett kristet behandlingshem i grannskapet),,,de som skulle kommit dit,hade lämnat återbud...Vi åkte dit,de av oss som kunde och "dagrummet"var fullt,(kanske för att Angelica, (Annikas dotter) jobbar där för tillfället och hade "beordrat"alla att vara med??? Ha,haha)!!!.......Efter hälsningar och lite småprat,började vi sjunga,spela och berätta om Jesus och våra upplevelser med Honom...Vi kände att Herren var närvarande,,,den profetiska Anden var utgjuten och några fick personliga tilltal av Jesus...Vi fick av Nåd vara med och be frälsningsbönen med en av killarna,som precis när han bett färdigt,fick ett telefonsamtal, om att han hade fått det jobbet som han velat ha!!!,,,Han var märkbart "tagen"och vi med...Herren är god!!!...Några hade andra bekymmer de ville att vi skulle bedja för,sånger önskades och vi försökte tillgodose det,i den mån vi kunde...Vid "fikat" som vi blev bjudna på, fortsatte samtalen och när det kom ut att vi skulle ha bön på Hilleborg på lördag kväll,ville flera stycken komma och vara med!!!........Jaa,,,på lördag blir det ganska så tomt på Matteushemmet!!!...Tack till Miriam och övrig personal att vi fick förtroendet att komma!!!.....ALL ÄRA TILL JESUS!!!

8 kommentarer:

  1. Men så fantastiskt Marguerite. Jag känner hur jag sitter här och ler när jag läser vad du skrivit.
    Herren gör under även idag och jag ber att dom verkligen ska komma till bönesamlingen på lördag.
    Var välsignade i er stora uppgift både du och din syster. Önskar jag bodde närmare er. Haha
    Kram från marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, Marianne,,,vi önskar också att du bodde närmare,vi hade behövt dig!!!...Tack för att du är med i bön,,,Herren välsigne dig också!!!...KRAAAM!!!

      Radera
  2. Ett underbart möte där Herren var mitt ibland oss, och stadfäste sitt ord med under och tecken. Man känner sig så tacksam till Jesus när man får vara med och se hur människor förvandlas. Ha en välsignad dag. KRAAAMAR !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,man känner sig förundrad och tacksam till Jesus,som förmår att göra lååångt mer,än vi kan tänka eller bedja!!!...("Sade jag dig inte: Om du trodde,skulle du få se Min Härlighet"...-Herre,jag tror och jag har sett Din Härlighet!!!)...En välsignad dag,önskar jag dig med,,,Tack för igår,,,ÄRA VARE JESUS!!!...KRAAAM!!!

      Radera
  3. Det var verkligen ett underbart möte & jag är så glad och tacksam över att få vara på Matteushemmet. Att jag får vara med och se och följa dom en bit på vägen. Dom är helt fantastiska människor! Jag trivs verkligen där. Tack för att ni ville och kunde ställa upp med så kort varsel! Har känt det så länge att dom behöver få va med om ett "riktigt" möte och inte dessa andefattiga andakter. Och att kunna se denna glädjen i deras ögon gör mej så otroligt lycklig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,det var verkligen välsignat och de trivs med dig också,jag pratade med några av "killarna" och de tycker jättemycket om dig!!!...Du har verkligen fått en stor uppgift!!!...KRAAAM!!!

      Radera
  4. Jag blir så välsignat glad! Tiger är så duktig som arbetar och hjälper dessa som har det så tufft! Och ni är där och sjunger och spelar och ber med människor till frälsning! Tack och lov! Hälsa Tiger att hon som frälst betyder mer än hon kanske anar, bara genom att finnas till och vara där. Människorna där känner Jesus genom hennes närvaro och jag läser i kommentarerna vilken varm och go tjej hon är.
    Ja, kanske ni var fullt på Hilleborg i går kväll. Det ska bli spännande att höra hur ni hade det!
    Kram och Guds välsignelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,hon har fått en stor uppgift av Herren!!!...Och att be Frälsningsbönen med någon,är det absolut största!!!...Tack & STOOR KRAAAM!!!

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!