måndag 16 april 2012

BÖNESAMLINGEN MED "MATTEUSGRABBARNA"!!!

Vi hade en härligt,välsignad samling i lördagskväll,här på Hilleborg!!!...Extrabord och stolar fick sättas in och vi blev en ganska stor skara...Av hänsyn till bröderna från "Matteushemmet", lägger jag inte ut några bilder,som ni kanske förstår...Vi sjöng och spelade de gamla härliga sångerna,(en hade med sig ett dragspel,som han inte spelat på, på många år,,,han började lite försiktigt och snart var han med och "drog på för fullt",ha,haha!!!,,,Ja ,han spelade jättebra och det syntes att han var välsignad),,,vi delade med oss vad som låg på våra hjärtan och vi bad för och med varandra och de böneämnen som kommit in...Förlåtelse bads om,förlåtelse gavs,,,Herren var mitt ibland oss och talade personligt in i människors situation...Ja,jag skulle kunna berätta häpnadsväckande ting,men jag vill inte "hänga ut någon"!!!...Vi hade massor med "Bullens varmkorv" och grillad korv,bröd,dricka,kaffe och kakor,,,alla fick äta sig mätta!!!...Ja, jag kom inte i säng förrän klockan 03.00 på morgonen,när jag hade plockat undan allt!!!...Stort TACK till alla som var med och delade med sig av Herren, till välsignelse för oss alla!!!...OCH ALL ÄRA TILL VÅR HERRE JESUS KRISTUS,som av NÅD har sin famn vidöppen för var och en som söker!!!
Jesu Nåd och Frid,vare med och över oss alla!!!...Kram!!!

11 kommentarer:

  1. Ja det var helt underbart! Jag blir så glad i själen av allt detta så ibland vet man inte vart man ska ta vägen haha det bara bubblar över! Jag ska hälsa till er och tacka för kvällen. Dom var jätteglada och nöjda ;)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,du får hälsa och tacka tillbaka!!!...Detta gör vi gärna om fler gånger!!!...Ära vare Jesus som förmår göra mer än vi kan tänka eller bedja!!!...Ha en fin och välsignad dag,Herren är med dig!!!...KRAAAM!!!

      Radera
  2. Jag såg hur Assi satt och riktigt myste över att få vara med och hans vittnesbörd och de bibelord han förslog har kommit fler till del därför jag blev uppmärsammad på dem. Det var även välsignade för mig. Ja allt vad man fick vara med om var som en vårflod från himlen och det är just det vi behöver när vi skall vidare ut i detta trånga vrånga avogda släktet som det står.Han sa i bilen hem när träffas vi nästa gång.I morgon reser vi till Turkiet och det jag ser fram emot mest är när vi kommer till Efesus och för som jag skrev på Annikas sida att få känna historiens vingslag när Paulus gick där och spred ut Guds ord som blev till stor framgång för Guds rike.Eftersom det är en profan resa hoppas jag att man kan få vara till hjälp och vägledning för någon människas väg till frälsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,du ska själv ha Tack för allt gott som du delade med dig av!!!...Jag önskar er Herrens välsignelse och beskydd på resan,,,vi beder för er och du kommer alldeles säkert att vara till stor välsignelse!!!,,,Var öppen och vaken,ta tillvara varje lägligt tillfälle,som Herren sänder i din väg!!!...Vi väntar på segerrapporter och allt som du vill dela med dig av,när du kommer hem!!!...KRAM!!!

      Radera
  3. Så fantastiskt att läsa detta Marguerite!! Jag blir så glad för allas skull som fick vara med på detta möte. Och dessa människor /som jag förstår/ har varit med om svåra saker så dom behöver verkligen få uppleva Herrens helande till både kropp och själ. Oftast är det ju dom känsligaste och finaste människorna som hamnar i missbruk.
    Allt som såddes ut ska verkligen få falla i god jord och bära frukt och det är ju Herren som ger växten
    Kram på dej
    marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,tänk om du hade kunnat vara med,Marianne!!!...Du har så rätt när du säger, att det är de känsligaste och finaste människorna som råkar illa ut!!!...Tack för din uppmuntrande och värmande kommentar!!!...Du är också i mina tankar och böner!!!...KRAAAM!!!

      Radera
  4. Åh vad glad jag blir att läsa detta! Tänk vilka redskap ni får vara Marguerite! Och tänk att de kom! Det var välsignat att få läsa om! Ja, jag är övertygad om att det hände mycket inom människor denna kväll! Tack för allt ni gör!
    Gud välsigne er fortsatt!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,det är underligt hur Herren leder,där man går bedjande fram!!!...Hoppas på ett fortsatt samarbete med Matteushemmet!!!...Herren välsigne dig också,älskade Myrra!!!...KRAAAM!!!

      Radera
  5. Så nydelig å lese ! Skulle gjerne ha vært sammen med dere lørdagskveld, er veldig nyskjerrig på hva, og hvordan, dere gjør ting, på atmosfæren og Gudsnærværet! Marguerite, du er som en SOLSTRÅLE....som SMELTER is, FORTRENGER mørket, og GIR varme! Takk og klem fra Kari Anne, langt der oppe i nord. Ha en strålende dag, hihi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, vad roligt att höra ifrån dig,Kari Anne!!!...Tack för din uppmuntrande och fina kommentar!!!...Tänk vad det hade varit roligt om du kunnat vara med!!!,,,Vem vet???,,,Kanske våra vägar möts en dag???...Hoppas det!!!...En strålande,fin och välsignad dag,önskar jag dig med!!!...Herrens välsignelse och STOR KLEM!!!

      Radera
    2. Jaaaa..... våre veier møtes en dag! Det VET jeg! Halleluja!!!! Kari Anne

      Radera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!