måndag 12 december 2011

I ICA-AFFÄREN!!!

Något som gjorde mig väldigt upplyft och glad,mitt under en  så vardaglig handlig, som att gå och handla i ICA-affären,var att bakom hyllorna få höra en som visslar:"Halleluja vilken Gud vi har,,,som allt förmår...Han vill göra ännu mer i dag,,,än Han gjorde igår...Väntar du i dag på bönesvar,,,kan du börja tacka Gud...Han som hör dig bedja,,,Han vill göra mera,,,höj ditt hjärtas lovsångsljud"!!!....Jag kikade för att se vem det var,och det var för mig en okänd dam i 30-årsåldern....
Jag log emot henne,,,och jag tog det som en hälsning ifrån Jesus,,,en hälsning ifrån Himmelen....Tack Jesus,Du använder vem Du vill,Tack för Din omsorg om oss,plötsligt förvandlar du "vardagslivets tristess"till en jublande glädjeström,som går rakt igenom hjärtat!!! HALLELUJA!!!...Fram för fler frimodiga människor!!!
Tack till dig,du okända...du satte guldkant på min dag!!!           Kram från Hilleborg!!!

13 kommentarer:

  1. Det var ingen som sjöng när Yvonne, och jag var där och handlade idag för jobbets räkning. Ja, det var härligt att höra. Kram !

    SvaraRadera
  2. Vadå, kan man vissla en text?... (nä nu har hon nog sniffat muskotnöt)...



    /Andreas

    SvaraRadera
  3. Vad handlade du på ICA då?... (godis...) .



    /Andreas

    SvaraRadera
  4. Vad fint att få höra denna sång, jag älskar den men hade inte uppfattat texten så tydligt, som nu när jag fick den från dig. Men jag älskar också melodin! Ja, jag tror också att det var en hälsning. Och tack och lov för människor som som hon! Hon fick betyda så mycket att hon blev omskriven i din blogg och gjorde dig välsignad och glad! Hoppas att hon får se detta! Kramar till dig Marguerite, du gläjdespridare!

    SvaraRadera
  5. Förlåt, jag ser att jag börjat stamma i skrift... hihi... som som....

    SvaraRadera
  6. ANNIKA:Neej,det är det minsann ingen som brukar göra,,,men jag tog det som en hälsning ifrån Herren!!!,,,Jag har aldrig sett henne förut...Jag skulle jobbat idag,men sjukanmälde mig,,,jag fryser och har huvudvärk,är "jätteruggig"!!!...Kram!!!

    SvaraRadera
  7. ANDREAS:Ha,hahaha,,,hon visslade melodin,som jag så väl känner texten till!!!...Jag handlade kattmat till Chelsee bl.a....hi,hihihi,,,INGET GODIS!!!Kram!!!

    SvaraRadera
  8. MYRRA:Ja det var ett upplyftande inslag i "den grå vardagen",,,sådana där saker som sätter guldkant på tillvaron och glädjeström i hjärtat!!!Ha,hahaha,"stamma i skrift",ja det har säkert jag också gjort,,,men det gör ingenting!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  9. HILDE: Varmt Välkommen till Marana,ta-bloggen!!!...Jag blir så glad och välsignad när jag ser nya "följare"!!! Kram till dig!!!

    SvaraRadera
  10. Ja, jag har hört att pensionärer sägs äta hundmat...



    /Andreas

    SvaraRadera
  11. ANDREAS: Tror du verkligen det???...Usch,,,men det är ju inte farligt i alla fall....Kram!!!

    SvaraRadera
  12. Nä, det är nog onda tungor som säger så.


    Kram! hihi... (usch, tänk om man får tjejbaciller av Marguerite... ) .



    /Andreas

    SvaraRadera
  13. ANDREAS: ÄNTLIGEN fick jag en kram av dig!!! Tack,tack,,,

    SvaraRadera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!