onsdag 26 januari 2011

Från internerna på Växjöanstalten

Herrens Nåd och Frid,alla bloggarvänner!!! Hoppas att det är bra med er alla! Det är så välsignat att  läsa allt gott ni skriver och delar med er av!  Något av det finaste jag har här hemma,som är oerhört värdefullt för mig, är denna tavla, som vi fick av fångarna på Växjöanstalten! (den är numera nedlagd) Under några år fick vi nåd av Herren och förtroende av fängelseledningen att åka dit och förkunna evangelium,spela och sjunga till Herrens Ära. Det var en spännande tid. Första gången var vi ganska spända,kom dit och dukade upp ett bord med kassetter,böcker,traktater,vykort med bibeltexter,mm.Lokalen blev full med fångar,och döm om min förvåning när det visade sig att man kände en och annan ifrån sitt gamla liv.Men det "bröt isen"och snart var vi i full gång!!! Jag minns att de gick som katten kring het gröt,runt vårt evangelisationsbord,vände och vred på "grejerna"och frågade vad det kostade? Det kostar ingenting,sa vi,och då blev det full rusning,särskilt efter vykorten med bibeltexter på,och snart var det alldeles tomt på bordet. Vi spelade och sjöng till Herrens Ära,gamla fina väckelsesånger,och många önskade sådana sånger också.Efteråt fick vi kaffe och kunde då sitta och prata ,ha gemenskap med varandra,och de hade så många frågor om Jesus och Bibeln.Det skedde mycket därinne,Herren stadfäste Sitt Ord,och vi fick be för flera stycken. Jag minns särskilt en kille,han hade problem med magen. Vi fick be för honom och när vi kom dit nästa gång och frågade om de hade upplevt något sen sist,då reste sig denna killen,det var dödstyst när han gick fram inför alla sina medfångar,och vittnade  hur han efter förbön hade blivit fri ifrån sina magplågor!!! Det var oerhört starkt,tycker jag.Ja Herren gjorde stora under och vi fick av Nåd vara med om allt som skedde. Sista gången vi var där,hade fångarna samlat ihop till blommor åt oss och denna tavlan.Det var en oerhört gripande handling,ett bevis på deras tacksamhet,de som ingenting hade,som för mig blev något av det dyrbaraste jag äger!!! ALL ÄRA TILL HERREN JESUS KRISTUS!!!

6 kommentarer:

  1. Dette var herlig å lese Marguerite!!En utrolig opplevelse,som jeg gjerne skulle vært med på.

    SvaraRadera
  2. Håller med Jan Samuel - där hade jag gärna varit med. Vilken fantastisk upplevelse. Gud är så god. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jag hade MER ÄN GÄRNA haft er med!!!Det hade varit än mer fantastiskt!!!KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ja, det var en underbar tid. Jag har också min tavla på väggen. Den är mycket dyrbar. Jag önskar att Herren ville sända oss ut igen till fängelser och behandlingshem, det var så otroligt givande...Kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Off,idag har jeg en veldig dårlig dag.
    Vil dere være snill å be for meg?

    SvaraRadera
  6. Det var tråkigt Jan. Självklart ska vi be för dig att: Herren ska bekläda dig med Ny Kraft ifrån Höjden,till både Ande,Kropp och Själ.I ett ögonblick av Nåd, ska Han vidröra dig,med Sin Hand, som är genomstungen för vår skull.Och du ska få uppleva ,att du får nya vingfjädrar som örnen. "Var vid gott mod,min tjänare.Se på Mig.Jag leder dig,där du går bedjande fram,frukta icke för det som ligger framför,ty Jag Herren, är med dig "!!! Var vid gott mod!!!

    SvaraRadera

TACK,FÖR ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR!!!
JAG BESVARAR DEM ALLTID,SÅ FORT JAG KAN...
HERREN VÄLSIGNE DIG!!!